2011. január 16., vasárnap

netnapló (január 11-16.)

Megint leszoktam a naplóírásról. Úgy látszik, amint visszatér az alkotókedvem, nem érdekel a napló. Közben mégis úgy döntöttem, beszámolok néhány dologról. Fogom a szuhárikit, leöblítem sörrel, és várom, hogy előtörjenek az emlékek. (Sajnos nincs itthon Madeleine-süti, amúgy meg a szuhárikiben ott a couleur locale. Ez sem mellékes!)

Lekéstem a vonatot. Voltam Beregszászott kiállításon. Kaptam az Együtt 2010/4. számából. (Honoráriumot még nem.) Borkóstoló. Sörözés. (A vodkázást nem tudom felvállalni.) Hazafelé találkoztam D-vel. Legalább két éve nem láttam. Felkavart. Aztán megint sörözés. Másnap megírtam a bevezetőt. A vázlatot is. Mindenkivel egyeztettem. Írtam két új verset. Gondolkodom egy esszén.

Elolvastam a legutolsó ÉS-számot, ami itthon volt. Holnap megyek a januári Magyar Naplóért és az újabb ÉS-számokért Ungvárra.

Belekezdtem Kabdebó Lóránt Szabó Lőrinc-monográfiájába. Olvasom még Thomas Mann Varázshegyét, Babits összegyűjtött esszéit, tanulmányait. Újabban Berniczky-novellákat szedek szét és rakok össze. Különben nagy Berniczky-fan vagyok. Vannak dedikált köteteim. (Ezúton is köszönöm az igazán eredeti dedikálásokat.) És mivel ez még mindig nem volt elég, átnéztem a Látó, a Helikon, a Székelyföld, a Korunk, a Hitel interneten fellelhető legutóbbi számait. Mostanában olvasom a Pál József főszerkesztésével készült Világirodalom (Akadémiai Kiadó, 2005) című kézikönyvet is. Kb. ezer oldal, szóval eltart egy darabig.

Több esemény most nem jut eszembe. Elropogtattam a szuhárikit...

Együtt-kollekció (retro edition)