2012. február 16., csütörtök

netnapló - várakozás

Megkaptam tegnap An-től, hogy egy csomó nyálas számot ajánlottam a blogomban. Pedig ez nem igaz, Kelly Clarkson tényleg jó. Pl. a Stronger is egészen hallgatható. Ezt csak azért nem osztottam meg eddig az olvasókkal, mert a klipje sajnos pocsékra sikeredett. A videó néhány eleme viszont eszembe juttatta a Westbam and the Love Committee közös trackjét, amit anno nagyon szerettem. Ki is rakom ide:


Most már azért elárulom: eredetileg Sub Bass Monster és Sári Évi dalát (AHA) ajánlottam volna, de ez kevésbé tűnt megfelelőnek a Valentin-naphoz, úgyhogy meggondoltam magam. Meg néha kell egy csipetnyi balladisztikusság, érzelem, sejtelem, ilyenek...

***

Pakk
Ma reggel lementem a portára és felvettem a csomagot, amiről csak egy héttel ezelőtt értesítettek e-mailben (és már legalább két hónapja várja, hogy elvegyem). Tudtam, jönni fog úgy karácsony táján a küldemény, de azt hittem, egyszerűen késik vagy elkallódott valahol útközben.

Napút, 2011/8.
Szerencsére épségben átadták a pakkot. Három tiszteletpéldány volt benne a Napút 2011/8., Egységek egysége elnevezésű számából. Ebben jelent meg Fodor Géza friss válogatáskötetének (Angyalok kezéből kihulló tájon) általam írt rövid előszava, ami a költő kérésére végül utószóvá vált. De ez nagyon hosszú és sok kellemetlenséggel járó történet, úgyhogy most elegánsan elhallgatjuk a részleteket. A bemutatón sajnos nem vettem részt, mert épp Debrecenben voltam, de ahogy értesültem róla, jól sikerült...

Nagy kár, hogy a kötet még mindig nem érhető el e-book változatban a KMMI honlapján (kereskedelmi forgalomba ugyanis nem került).

***
Alföld, 2012/1.
A csomag átvétele után felmentem az egyetemre egy aláírásért, mivel holnap jár le a leckekönyv leadásának határideje. Kb. egyig vártam, míg megkaptam. Közben leugrottam az egyetemi könyvesboltba és megvettem az Alföld januári számát (a februárit is be akartam szerezni, de még nem jutott el a Szigetbe; hm, érdekes, pedig ez egy debreceni lap). Tőzsér Árpád 2001-ből származó naplójegyzetei (a címe: Emberlátás) a visszafogott bírálói attitűd miatt nagyon tetszettek. Az, amit a szlovákiai magyar fiatalok szlovák anyanyelvű iskolákba való beíratásával kapcsolatban feljegyez, úgy érzem, egy az egyben érvényes a kárpátaljai helyzetre is:
"A szlovákiai magyar napjában szembesül a szlovák környezet agresszivitásával (...), s a tömegember reakciója erre a mimikri. Nem úgy védekezik, hogy műveltséget, érveket szerez, gyűjt az önvédelméhez, hanem igyekszik elhagyni azokat a külső jegyeit, amelyek megkülönböztetik a környezetétől: elsősorban nyelvét, hagyományait, szokásait" (45. o.)
***

Holnap utazom haza. Az egyetemen minden ügyemet el tudtam intézni. Remélem, már enyhülni fog a tél is, és nem kell vad hófúvásban, szinte halálra fagyva begyalogolnom az eszenyi állomásról, mert késnek a vonatok (vagy nem járnak a buszok)...