2012. február 8., szerda

netnapló - délután

Elsétáltam a postára, ott fel tudják tölteni 30 hrivnyának megfelelő összegre az egyenleget (természetesen 2 hrivnyát még rá kell fizetni), ami pont elegendő ahhoz, hogy bekapcsoljon a 'Super MTS' tarifacsomag. Feltöltöttem, de még mindig nem kapcsolt be. A kimozdulás viszont jót tett a közérzetemnek. A hideg jó, a séta is jó. És találkoztam emberekkel, akik megkérdezték: "Hogy vagy, Lacikám?" Mit lehet ilyenkor mondani? Mosolyt erőltetve kb. ennyit: "Köszönöm, megvagyok. És maga?" (Egyszer használtam a faluban azt, hogy "És Ön?", erre meg is sértődtek, azóta nem mondom.) Aztán meg azon törtem a fejem, hogy nem jó nekem ez az érzelmi hullámvölgy. [Jó és nem jó, most csak ilyen primitív ellentétpárban kattog az agyam. A rossz nem tetszik, a nem jó inkább, egy fokkal kellemesebb.] Próbáltam felhívni, hogy végre halljam a hangját, az mindig megnyugtat. De otthon hagyta a telefonját. Alig várom, hogy hazaérjen. Még ha csak két szót válthatok vele, akkor is...

Mindenesetre már tudtam enni az előbb. Kocsonyát találtam a hűtőben. Rettentően el volt sózva, de azért bekanalaztam a háromnegyedét. Utána készítettem egy csésze zöldteát ("Langy téa beteg idegemnek..."). Most ott tartok, hogy belekezdek az Együtt 2012/1. számának olvasószerkesztésébe. Szeretném még ma befejezni a Kémjelentésről íródó kisrecenziómat is.

Ha kissé távolabbra nézek, akkor Bálint Péter új könyvét (Hangok csupán) készülök recenzálni az Alföld számára, valamint Balla D. Károly Tejmozijáról szeretnék írni egy alapos kritikát. Mindkét regényt elolvastam már, csak egy kis nyugalomra lenne szükségem gondolataim összetereléséhez.

Midőn ezt írtam, jött egy spam Kovács Bélától a postafiókomba. Idemásolom:

Ön szerint 250 EURO jó ár egy új Volkswagen autóért ?
Szeretne ekkora összegért hozzájutni?
Szeretne tájékoztatást kapni a részletekről?
Jelezze érdeklődő szándékát válaszlevelében.

Itt jelzem szándékomat: most nincs 250 euróm. Se egy új Volkswagenre, se semmire. Sajnálom. Le vagyok égve.