2011. január 3., hétfő

Kommentem Braun Barna írásához

Ma jelent meg Braun Barna netnaplója az Apokrif Online-on (Code is poetry), ehhez fűztem  egy rövid kommentet:


Gondolatébresztő írás, és ha már tegnap BDK megjegyzést írt az én naplómhoz, akkor azt hiszem én is fűzök néhány gondolatot ehhez a naplóhoz.

Én magam teljes gőzerővel készülök a digitális átállásra. Évekkel ezelőtt smartphone-on olvastam Balzac Goriot apóját, Zola Patkányfogóját (meg még egy-két művet). Aztán beszereztem magamnak egy netbook-ot és azon már kényelmesebben tudtam szörfözni,olvasni, blogolni stb. A legkényelmesebb azonban az e-könyv olvasó. Egy ilyen kütyü egészen sokáig bírja egyetlen feltöltéssel (bár korántsem 4000 lapozást, mint ahogy a dobozon írják),az e-ink technológia valóban szembarát (egész napos olvasás után sem fáj tőle a szemem), és persze sokkal olcsóbb, mint több ezer nyomtatott könyvet megvenni.A különféle warez oldalakról beszerezhető hangoskönyvekről és egyéb szkennelt dolgokról nem is beszélve.Szerintem aki hozzászokik ehhez (nem nehéz, a bőrtokkal együtt egészen könyvszerű), nem fogja visszasírni a papíralapú könyveket. 

De ez is csupán egy eszköz, ettől még rengeteg lesz az igénytelen olvasó, a kritikán aluli e-könyvek száma stb.Nem hinném, hogy lényeges változás köszöntene be az olvasói ízlést illetően. A ma még tényleg utópisztikusnak tűnő teljes digitális átállás után sem.

Közben Tarcsay Zoltán is bekapcsolódott a beszélgetésbe.