2011. május 22., vasárnap

netnapló - szemle

Félig már átnézve-kijavítva fekszik íróasztalomon az Együtt 2011/2. Ha az előző lapszám a szárnypróbálgató fiatalokat helyezte előtérbe, akkor most a tanulmányíróké a főszerep. Nem hallgathatom el azt sem, hogy Vári Fábián László kimondottan meglepett Arvo Valton-fordításaival, hiszen a két költő versnyelve, világszemlélete alapjaiban különbözik. Az új fordításoknak mindig szívből tudok örülni. 

Tegnap megírtam egy szemlét a Kulter számára. Úgy emlékszem, folyóiratot még nem szemléztem eddig (a blogomon annak idején írtam ugyan a Szkholionról néhány sort, amúgy semmi komoly). De nem olyan könnyű ez a műfaj, mint amilyennek első ránézésre tűnik, hiszen el kell döntenem, kit és miért emelek ki, másokat pedig esetleg meg sem említek. Ezúttal igyekeztem minden szerzőnek legalább a nevét kiírni (vállalva ezzel a leltár-ízt). Ha nem jó, gondolkodom még azon, hogyan tehessek élvezetesebbé egy effajta írást. A blogomra is ideje lenne bevezetni egy havonta frissülő szemle-rovatot. 

Nem mellesleg szépen gyűlnek a kulturális programok, melyeken ilyen-olyan tisztségben magam is szerepelni fogok. Jövő héten egy író-olvasó délutánon veszek részt, aztán június 9-én folyóirat-találkozó lesz az Európa-Magyar Házban (jön az Agria és a Partium). Aztán június 30. és július 4. között szintén ezen a helyen kerül megrendezésre az I. Nautilus Szabadegyetem, az Újnautilus és a Kárpátaljai Magyar Művelődési Intézet szervezésében. Ha nem változik a program, akkor első este Vári Fábián Lászlóval és Lengyel Jánossal beszélgetek. A harmadik napon egy hosszabb előadással leszek jelen, majd este ismét beszélgetés: Penckófer Jánossal és Fodor Gézával. Ahogy így elnézem, egy sokat ígérő, erős programot állítottak össze a szervezők. 

És persze nem feledkezem meg a felvételiről sem… Bár még mindig nem jött értesítés az időpontot illetően... Én mindenesetre türelmesen várok.