2010. november 24., szerda

Blogvoks No. 3.

Véget ért a szám szerint immáron harmadik blogvoks. A következő kérdésre kerestem a választ:
Mi az a tanka?

a) Helytelenül írt orosz harckocsi;
b) Kínai versforma;
c) Japán versforma;
d) Tényleg, mi az a tanka?
Sajnos be kell látnom, rossz kérdést tettem fel. Ugyanis a hat szavazó mindegyike helyesen választott: a tanka valóban egy japán versforma. Ebből az eredményből két dolog következhet, mégpedig: vagy mindegyik szavazó behatóan ismeri a japán versformákat, vagy egyszerűen ismerik a google-t (és használni is tudják). Én az utóbbira tippelek. Annyi unikumértéke azonban volt ennek a szavazásnak, hogy én most nem voksoltam.

A blogvoksot egy ideig szüneteltetem. Amint eszembe jut egy értelmes kérdés, amire  több   és kevésbé valószínű válaszlehetőség adódhat (s nem lehet egy kattintással utánanézni a google-ön a helyes megoldásnak), folytatódik a sorozat.

4 megjegyzés:

bakoskiss írta...

Nem az a baj, hogy a Google-ön néztek utána, hanem az, hogy csak hatan.
A legoptimistább esetben a többiek amiatti felháborodásukban nem szavaztak, hogy egyáltalán miként lehet ilyen evidenciát kérdéssé tenni.

Csordás László írta...

Na, na, na! Szerintem nem mindenki számára evidencia, mi az a tanka. A haiku az esetleg. Azt hittem, lesznek játékosabb kedvű szavazók, akik egyik vagy másik "hülyeségre" voksolnak és ebből egy jó kis ütős bejegyzést kerekíthetek. De nem így történt.

Ez a kérdés - ilyen formában legalábbis - valamelyik "RTL Klub-os játékban" állná meg a helyét. De ha poénnak fogták volna fel az olvasók (nem pedig evidenciaként, ahogyan te is), akkor sokkal érdekesebb lett volna a blogvoks...

bakoskiss írta...

A "legoptimistább" kifejezés mögött szarkazmus bújik meg. Hát persze, hogy a google. No meg úgy tűnik, a népeknek viccelődni sincs kedvük. Azt kimerítették az egyéb válaszlehetőségek...

Csordás László írta...

Sajnos igazad lehet. Node majd próbálkozom mással...