2010. október 25., hétfő

Blogvoks No. 1.

Mivel Ukrajna az utóbbi hetekben a választások tüzében ég, úgy gondoltam, a politikában kevésbé kompetens olvasóim örömére én magam is indítok egy kisebb szavazást blogomon. Az első kérdés és a hozzá kapcsolódó válaszlehetőségek a következők voltak: 

Hogy tetszett Brenzovics Marianna Kilátás c. regénye?
a) nagyon
b) jó volt
c) lehetett volna jobb is
d) az egy rossz regény
Azt javaslom, álljunk továbbra is pozitívan a dolgokhoz. A kezdeményezés sikerét jelzi, hogy egy hét leforgása alatt nem kevesebb, mint összesen három szavazat érkezett. Ebből a tényből több messzemenő következtetést is levonhatunk. Az első blogvoks megerősített minket abban, hogy még mindig három a magyar igazság. Továbbá megemlítendő: már legalább három ember elolvasta Kárpátalján a Kilátást, ami kortárs regény lévén kiskontextusban (értsd: kishazánkban) egészen magas számadatnak számít.

Járjunk utána a szavazatoknak! Két voks érkezett a "nagyon" lehetőségre. Bevallom: az egyiket én magam adtam le, csakhogy kipróbáljam, működik-e az új modul... És működött! A második szavazatot Marcsák Gergely adhatta le, mivel neki adtam kölcsön legutóbb a könyvet (megjegyzem: igazam volt, Gergő csodálkozott is, honnan tudom, hogy ő szavazott). Ezek után még egy voks érkezett a "jó volt" lehetőségre. Nem akarom alaptalanul meggyanúsítani, de (Szegedy-Maszák szavaival élve) "megkockáztathatnók azt az előföltevést", hogy ez a harmadik személy Balla D. Károly lehetett. Persze nem feltétlenül minden alapot mellőzve gondolok épp őrá, hiszen biztosan elolvasta a regényt, írt is róla, tetszett is neki. Kíváncsi vagyok, hogy sejtésem beigazolódik-e?

A legmesszebb menő következtetés: ha kurtábban tettem volna fel a kérdést (ti. Hogy tetszett Brenzovics Marianna?) nyilván több szavazat érkezik, s minden bizonnyal a "nagyon" válaszlehetőség dominált volna továbbra is. Szerintem többen megfordulnak utána az utcán, minthogy elolvasnák első regényét (nézzünk csak rá a képre alább, valóban vonzó egyéniség). Ej, ha idősebb lennék úgy tíz évvel... Na de Vörösmarty óta jól tudjuk: "Ábrándozás az élet megrontója", így ne is ábrándozzunk természetfeletti dolgokról.

Mától egy hétig új kérdésre lehet szavazni blogomban. Remélem ezúttal is meg lesz a három szavazat egy hét alatt.


Brenzovics Marianna (a kép forrása: Facebook)